5 online marketing strategieën voor een krap budget

5 online marketing strategieën voor een krap budget

In een wereld waar aandacht een betaalmiddel is, wordt het steeds moeilijker om die aandacht van je doelpubliek te trekken. Er is niet alleen concurrentie van grote bedrijven met enorme budgetten voor marketing, maar ook van social media en vele andere afleidingen die de aandacht van uw toekomstige klanten opslorpen.

Dit betekent echter niet dat je peperdure of dramatische marketingacties moet gebruiken om op te vallen bij het grote publiek. Wij geven je hier 5 creatieve en budgetvriendelijke manieren om online een zaak te bouwen:

1. Laat je steunen door een locale bekende

Veel ondernemers dromen ervan dat hun product of dienst gesteund wordt door een wereldberoemde superster. In plaats van een wereldberoemde superster te willen scoren, probeer je beter een locale bekendheid te strikken.
Wie zijn locale bekendheden? Dit zijn mensen waar de locale kranten en tijdschriften over schrijven. Misschien een leraar of inwoner die iets positiefs of nieuwswaardig doet. Omdat deze mensen in je buurt wonen, is het relatief makkelijk om met hen in contact te komen via telefoon of mail. Laat hun weten dat je hen een aanbieding wil doen, namelijk jouw product of dienst.
Het doel hiervan: Na een tijd volg je de mening van deze persoon op. Die feedback kan je gebruiken voor een blog of andere marketing boodschap.

2. Maak een LinkedIn profiel

Een LinkedIn profiel is niet alleen gratis, het zorgt ook voor een professioneel netwerk en een levendige en handige bron voor informatie terwijl je verkeer naar je website leidt en de verkopen toenemen. Gebruik dit platform niet enkel om te verkopen.
Het kost tijd en moeite om resultaten te behalen, maar het doel zou moeten zijn dat je middelen aanbiedt en reageert op onderwerpen waar je doelgroep voordeel uit haalt.

3. Zorg dat je op bekende blogs gepubliceerd wordt

Terwijl het zeer moeilijk is om op de voorpagina van een bekend magazine te geraken, kan je creatieve marketing strategiën en mogelijkheden creëren om in een populaire blog in jouw niche bekend te worden. Zoek een vijftal blogs die jouw markt als doelwit hebben, contacteer de ontwerper en bied hem een aantal ideën hoe jij waarde kan toevoegen aan hun lezers. Je kan:
Je kan je goede wil laten zien en de blog eigenaar een deel van je product of dienst gratis aanbieden, zodat hij deze kan schenken aan zijn publiek. Dit is verschillend van een product recensie omdat dat alleen informatie toont.
Stuur ideën voor een blog artikel dat je wil schrijven en verklaar waarom dit waardevol is voor hun lezers.
Vraag om een interview voor je website. Dit zou de blog eigenaar kunnen verleiden om jou te promoten omdat dit ook zijn bedrijf in de kijker zet.

4. Maak Youtube video’s

Met maandelijks meer dan 800 miljoen unieke bezoekers, kan youtube een krachtig platform zijn voor de marketing van een online bedrijf. Om deze kracht te gebruiken zal je meer moeten doen dan willekeurige video’s te posten over je product of het delen van jouw gedachten.

De marketing videos die je maakt moeten volgende elementen bevatten:

Een titel met doordachte zoekwoorden
Een duidelijke boodschap ( probeer niet te veel in 1 video te bereiken)
Een duidelijke oproep tot actie ( vraag de kijker om een actie te ondernemen, zoals inschrijven voor je nieuwsbrief…)

Je kan een fortuin uitgeven aan fototoestellen, verlichting en bewerkingssoftware, maar de camera van je smartphone is meestal al voldoende om bruikbare videos te maken.

5. Schrijf een ebook over het grootste probleem in jouw werkgebied

Je hebt niet langer een uitgever of duizenden euros nodig om een boek te verdelen. Bij Amazon kan je gratis een digitaal boek uploaden en zij nemen 33% van elk verkocht exemplaar. Het is niet de bedoeling dat je verdient met de verkoop van je boek, maar dat je bezoekers leidt naar je website voor verdere informatie.
Amazon biedt kopers van je boek de mogelijkheid om de eerste pagina’s te lezen, zorg ervoor dat in deze eerste pagina’s een link staat om eventuele toekomstige klanten toch te verzamelen als ze je boek niet kopen.

حجز تذاكر طيران | حجز طيران رخيص | أسعار تذاكر الطيران