Zoekmachine optimalisatie SEO kan een hele uitdaging zijn. Het kan zichtbaar uw website verbeteren en uw omzet verhogen. Echter als je de verkeerde keuze maakt, zou het wel eens het einde van uw online bedrijf kunnen betekenen. Om deze reden heeft Google een speciale gids geschreven die je helpt bij het kiezen van de juiste SEO expert.
In het begin van de gids bevestigd Google dat de belangrijkste taak van een SEO consultant erin bestaat de organische zoekresultaten van uw website te verbeteren. Google waarschuwt je voor de meest voorkomende – die eigenlijk grappig zijn- SEO oplichterijen die bedrijven gebruiken om uw website bovenaan de zoekresultaten te krijgen, door gebruik te maken van betalende advertenties.
Het is duidelijk omschreven in deze gids dat, het belangrijk is om een SEO expert in te huren en dat er gevaar is voor oplichterij en onethische praktijken die deze bedrijfstak een slechte reputatie hebben bezorgd.
Deze praktijken resulteren in grote schade aan klanten hun website én hun reputatie bij de klant. Het meeste van deze onethische praktijken kunnen ze makkelijk detecteren bij Google, die zorgt dan dat de website een bekeuring krijgt en uit de zoekresultaten index word gehaald.
Google geeft hier nadrukkelijk een tip: “Je huurt beter zo vroeg mogelijk een SEO expert in als u uw website wilt aanpassen.” De SEO consultant kan u verzekeren dat de website dan aangepast wordt op een zoekmachine vriendelijke manier.
Voor je een SEO Expert inhuurt, raadt Google je aan volgende vragen te stellen:
- Welke Google Webmaster Guidelines worden gevolgd?
- Hoe kunnen we de vooruitgang en resultaten meten?
- Hoeveel jaar ervaring heeft de SEO expert?
- Wat is de beste manier van communiceren tussen jou en de SEO expert?
- Wat zijn de meest belangrijke SEO technieken die toegepast worden?
- Hebben ze referenties of voorbeelden van projecten?
Je kan makkelijk SEO oplichters herkennen tijdens deze vragen door volgende tips:
- Ze beloven je nummer 1 resultaat binnen een snelle tijd, een week of een maand.
- Ze beloven uw website in te dienen op duizenden locaties en zoekmachines.
- Ze beloven meteen veel bezoekers naar je website of een hoge Alexa ranking.
- Ze bieden je geen voortgangsrapporten aan.
- Ze bieden je geen SEO-plan aan.
- Ze hebben geen referenties.